Tips

 

Draag soepelvallende/comfortabele kleding waarin je ongehinderd kunt bewegen.

Kom op tijd zodat je ontspannen aan de sessie kunt beginnen (persoonlijke sessie)

Zoek een ruimte waar je niet gestoord wordt (online yoga).

Leg je mobiele telefoon weg of zet hem uit. Gebruik je je telefoon om de online yogalessen te bekijken zorg er dan voor dat de melding van je berichten uit of op zacht staat.


Yoga wordt bij voorkeur gedaan op blote voeten. Zorg voor schone voeten.

Draag liever geen geurtje zoals parfum of after shave.

Schaf voor de persoonlijke sessies  je eigen yogamat aan. Dit is hygiënisch en je kunt thuis ook oefenen.

Gebruik een warm vest en/of sokken voor de eindontspanning.

Eet niet te veel of te zwaar tot 2 uur voor de yoga.

Drink veel water na de yoga.

Informeer bij je arts/specialist of yoga geschikt voor je is bij gezondheidsproblemen, bij verandering in je gezondheid, bij zwangerschap of beperkingen.

 

Informeer bij een persoonlijke sessie de docent vóór de sessie over gezondheidsproblemen, verandering in je gezondheid, zwangerschap of beperkingen.

Yoga is geen competitie en doe je alleen voor jezelf. Beweeg rustig en aandachtig, forceer niet, ga niet over je grenzen en neem rust als dat nodig is. Vergelijk jezelf tijdens de les niet met de docent of anderen.